Неділя, 22.12.2024, 23:49
Вітаю Вас, Гість

Система організації роботи

 класного керівника

    1. Підвищення теоретичного й методичного рівня

      Робота класного керівника з самоосвіти та участь в інших індивідуальних формах методичної роботи.

     Участь у методичних об’єднаннях та інших активних колективних формах методичної роботи.

     Вивчення та впровадження в практику передового педагогічного досвіду.

    Участь у міських конференціях, педагогічних читаннях, семінарах, курсовій перепідготовці.

2. Організація життєдіяльності учнівського колективу

    Збереження контингенту. Відвідування учнями позакласних занять.

    Створення умов для роботи: обладнання й оформлення класної кімнати, санітарний стан, збереження інвентаря.

    Наявність учнівського самоврядування, його діяльність, робота з активом, виконання учнями доручень, їхня активність.

    Організація виконання режиму дня та правил для учнів.      

3. Підготовка й проведення позаурочних навчальних занять.

     Поглиблення знань учнів з основ наук і формування пізнавальних інтересів у процесі проведення позаурочних заходів індивідуальної роботи.

     Здійснення взаємозвязку з учителями-предметниками     

4. Планування і проведення виховних заходів.

    Планування і проведення виховних заходів у світлі вимог Державної Національної Програми «Освіта», Концепції національного виховання, методичних рекомендацій МОН України за основними напрямами виховної роботи.

ПАМ’ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ

 ПРАВОПОРУШЕНЬ УЧНІВ

1. Завітайте додому до учнів. Зверніть увагу на такі аспекти:

-   склад сім’ї  (соціальний та матеріальний стан); -  робоче місце дитини;

-  стосунки дорослих і дітей; -  що читає учень, чим захоплюється;

-   його друзі, загальні інтереси; -  роль батька у вихованні (особливо сина).

2. Візьміть на облік сім’ї, де:

- батьки не контролюють поведінку дитини; - залишають дітей самих; - зловживають спиртними напоями;

- батьки уникають контактів зі школою; - дорослі постійно конфліктують.

3. Дізнайтесь про стан здоров’я учня (медичні показники, бесіди з батьками).

4. Зясуйте, як відбувалося формування характеру в дошкільному віці.

5. Зумійте «розкріпачити» учня, щоб він міг довіритися вчителям.

6. Шукайте індивідуальний підхід до кожного, враховуючи його психологію, фізіологічний стан, нахили, захоплення, позитивні сторони характеру, уміння.

7. Памятайте: учень має бути зайнятий корисною справою.

МЕТА І ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

 1. Виховувати в учнів любов до свого народу, його мови, традицій, народних ремесел.

 2. Виховувати любов до праці, почуття дбайливого господаря своєї школи, бережливе ставлення до шкільного та класного майна.

 3. Вчити дітей вчитись, виховувати почуття відповідальності за доручену справу.

 4. Виховувати бережливе ставлення до природи, дати елементарні знання з екології.

 5. Виховувати дітей на принципах християнської моралі.

6. Здійснювати правове виховання дітей, ознайомлювати з правовою відповідальністю, окремими статтями Кримінального Кодексу України.

7.Привчати дітей до систематичного читання періодичної преси, перегляду телепередач з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно-пізнавальних виховних годинах.

 8.Зміцнювати здоров’я дітей, спонукати їх до сумлінного ставлення до уроків фізкультури, відвідування спортивних секцій, ранкової фізкультури.

 9. З метою вивчення природи рідного краю організовувати екскурсії, походи, прокладати «екологічні стежки».

10.Виховувати повагу до батьків, вчителів, старших.

ОСНОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

1. Класний керівник планує, організовує і проводить виховну та культурно-масову позаурочну роботу з учнями. Сприяє становленню їх як особистостей, створює умови для розвитку їх здібностей, талантів, участі у художній, технічній, фізкультурно-спортивній, трудовій діяльності.

2. Вивчає індивідуальні особливості, інтереси і нахили учнів, їх ставлення до навчання, праці, громадських доручень, організовує і проводить батьківські збори.

3. Постійно утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, патріотизму, доброти, стриманості, працелюбства.

4. Виховує повагу до людей, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього середовища. Організовує лекції, бесіди, консультації, диспути, екскурсії, походи, зустрічі.

5. Розвиває пізнавальні інтереси учнів, залучає їх до занять у гуртках, клубах, дитячих об’єднаннях, спортивних секціях.

6. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства, запобігає вживанню алкоголю, наркотиків, пропагує здоровий спосіб життя.

7. Постійно підвищує професійний рівень, загальну культуру.

8. Несе особисту відповідальність за дотримання правил техніки безпеки, норм санітарії та гігієни у приміщенні школи.

9. Щоденно перевіряє відвідування учнями занять.

10.Спрямовує роботу і надає допомогу органам учнівського самоврядування. Контролює організацію самообслуговування у класі. Забезпечує належне щоденне чергування учнів у класі та чергування класу по школі.

11. Відповідно до графіка, затвердженого директором школи, проводить інформаційно-просвітницькі виховні та позакласні заходи.

ЗОЛОТІ ПРАВИЛА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

 1. Учитель має бути особистістю, привабливою для дітей.

2. Учитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та піклується про неї, у стосунках із нею чесний та відвертий.

 3. Учитель має бути відвертим у стосунках з усіма учнями.

 4. Учитель має бути веселим, жартівливим.

 5. Учитель повинен раціонально використовувати свій час.

 6. Учитель має бути доброзичливим.

 7. Учитель має постійно вдосконалюватися, розширювати свій кругозір.

 8. Гасло вчителя: «Пізнай самого себе і допоможи у цьому своїм учням».

 9. Учитель повинен вміти реалізувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати.

 10. Класний керівник має створити учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки.

 11. Педагог повинен приймати тільки обдумані рішення.

 12. Учителеві слід любити й захищати дитину, поважати її почуття.

 13. Учителеві необхідно виховувати у дітей самодисципліну.

На допомогу класному керівнику

  З досвіду роботи класних керівників гімназії № 261 м. Києва

 Бесіди, сценарії, вірші, свята - все на допомогу класному керівнику на сайті Надії Красоткіної